maanantai 23. huhtikuuta 2012

lääkärillä

Olin tosiaan lääkärillä perjantaina. Olen ollu hirmu väsynyt tässä viimesen kuukauden ja painokaan ei o laskenu. Olen viime viikkoina jopa nukahdellut sohvalle istuessani. Päätin silloin mennä lääkäriin, lapset ansaitsevat vanhemman joka jaksaa leikkiä ja ulkoillakkin.

No, ensin lääkäri oli puoli tuntia myöhässä  ja aloin jo ahdistua.. Meinasin mennä kotiinkin, en olis jaksanut odottaa.
Kannatti.
Keskusteltiin pitkään lääkärin kanssa, kun ei ne kilppariarvot ollu mitenkään huonot. Ths oli 1.8 ja sokerit 5.8.
Sitten lääkäri kysyi mikä mun hemoglobiini normisti olis. Vastasin et se on aina huidellu 165-167 välillä.
Lääkäri totes et oli arvellu jotain sellasta. Oli kuulemma lueskellu mun historiaa ja huomannu epätavallisen runsaat kuukautiset viimeksi. Reilu kuukausi sitten. Kyseli niistä ja kerroin etten ole ikinä vuotanut niin paljoa ja klimppistä vuota varsinkaan.
Siis syy mun väsymykseen oli alhainen hemoglobiini. Ja nyt joku ihmettelee ettei se (127) ole huono arvo. No mulle se on kun normisti on yli 160.
Sain kahden kuukauden rautakuurin tupla-annostuksella. Nyt on muute mahaki koko ajan sekasin, yyh..
Ja painokin toivottavasti rupee laskee taas.
Paino oli lekurissa 92 kiloa! Apua!! Lääkäri veikkas painon nousun/jumittamisen johtuvan sokeripitoisesta ruoasta. Olin huomaamattani /tahallani syönyt enemmän karkkeja ( vaikka kuvittelin syöneeni kohtuudella) ja limuja. Kuulemma normaalia väsyneenä.

Nyt on ainakin jo kovasti pirteempi olo eikä vesi valu silmistäkään väsymyksen vuoksi. Jee!

Hyvästi sokeri, tervetuloa kasvikset :)
 Ja nyt toivomme etteivät tulevat kuukautiset ole viimesten kaltaiset.. En innostu tuosta raudasta ellei se ole tangon päässä ;)

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti